en väldigt tidig julklapp

Hittade min gamla kamera idag som jag inte använt på 6-7 månader eftersom laddaren lyckats få fötter och vandra bort. Kände att det var dags att ge upp hoppet om min gamla kompis och investera i en ny laddare för att faktiskt kunna dra nytta av den ändå ganska fina kameran jag köpte för lite mindre än ett år sedan. Visade sig att netonets lagershop i Skavsta hade en laddare till helt okej pris så bestämde mig för att låta min lediga dag innefatta en biltur dit. Men... nån kameraladdare fanns inte alls inne så ja, det fick bli en ny kamera istället :)
 
Nä, men min mamma gjorde en snygging idag när hon på ett väldigt osmidigt sätt lyckades avslöja hennes julklappstanke. Jag var så glad över att hittat min gamla kamera så jag var tvungen ringa och berätta det för henne. Hon blev inte lika glad. Ett lite avlägset "men.. du ville ju ha en kamera i julklapp, eller ville du inte det?" var bubblan sprängd och när laddaren inte fanns inne i butik, till skillnad från en väldgt ny fin sprillans Canon Eos var det kört. Jag plundrade mor på en julklapp ungefär en och en halv månad för tidigt och nu sitter jag här med min fina underbara systemkamera, efter så många platser på önskelistan och nu lite bidrag från både mig och min mor är den äntligen äntligen äntligen min! En Canon Eos 1100D, inte den nyaste och bästa men bra nog för mig! 
 
Eftersom min farfar är väldigt insatt i Canon så åkte jag över till det goa gammelparet på en riktigt mysig middag min farmor lagat till, lika gott som alltid, och efter middagen fick jag en chans att lära mig lite om min nya leksak. Är fortfarande helt lyrisk på alla knappar och funktioner men nu måste här slutas pilla innan jag kommer åt nån knapp som förstör hela lyckan, teknik är trots allt inte min allra bästa vän. Dessutom är det dags att sova nu, men förhoppningsvis hänger jag lite mer här nu framöver och kan hända att det dyker upp lite mer bilder från och med idag :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0