det är inte lätt när det är svårt..

Okej, Ibland kan det gå fel när en väldigt tankspridd person som inte riktigt tycker om sånadär filmer när man måste tänka själv ser sånna filmer ändå. Det lixom läggs så mycket fokus på att försöka hänga med i alla smådetaljet att fokuset tas från det uppenbara. Idag kände jag mig lite sådär halvdålig när jag kollade på en sånfär film med mina fina vänner Richard och Martin, så pass halvdålig att jag tillochmed kom att tycka det var lite roligt själv sen i efterhand när jag insåg vad det var jag på fullaste allvar frågat om.
Vi såg inglorius Basterds, en film som är helt och hållet inriktad på andra världskriget och nazisternas roll i allting.  Efter ungefär en 40 minuter in i filmen visas en tavla med ett hatkors. Helt uppslukad i handlingen och med fokuset på att verkligen hänga med till hundra vänder jag mig mot grabbarna i soffan och frågar "Vad är detdär för symbol?". Det är först när de tittar på varandra och brister ut i skratt utblandat med en jäkla massa kommentarer som jag inser att "Okej Anna, nu var du faktiskt ganska dum"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0