julklappsshopping

Ja, nu är det faktiskt mindre än två veckor kvar till jul och förberedelserna har börjat på riktigt! Idag var det först dags för julkorts-fotografering, vilket var ovanligt intressant med en liten Kevin som tyckte det var väldigt svårt att le på beställnings, och sedan bar det av till skärholmen med Sandra för att kolla julklappar.


Varje år samma visa, varje år går man och tänker redan i september att ‎"i år ska jag inhandla julklapparna i tid så jag slipper julrushen de sista veckorna!" -Sureeright, aldrig att man gör. Nej man går och tänker på hur duktig man är för att man planerar så bra och plötsligt har tiden rullat på och det är bara två veckor kvar till julrushen ändå, och man hamnar mitt i hela maraton-ruset ännu en gång.


Åkte iallafall in för kändes onödigt att dra på det ännu längre och jag hittade faktiskt en del fint! Dock verkar det på mitt julhandlande idag som att majoriteten av alla paket under granen i år kommer vara märkta med texten "Till Anna Från Tomten". Det är ju nästan komiskt att det alltid blir samma visa där också, år efter år, att när man väl åker in för att handla julklappar till alla andra så är ändå det mesta av det man kommer hem med i slutändan till sig själv. För man tänker "det är ju ändå jul så dethär blir min julklapp till mig själv". Sen tänker man det igen och igen och igen och igen...

Men jag kände faktiskt att jag var himla värd en massa julklappar idag så har ingen större ångest. Varit så mycket i skolan på sista tiden att lönen i princip legat helt orörd på kontot hela månaden. Har dessutom fortfarande en del plugg kvar så det blir lite som små "fortsätt-kämpa-på-presenter" också. Men snart är det över! En och en halv vecka kvar i skolan nu och sen är det LOV! Damn va skönt det ska bli!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0