jag har en längtan till dig, vem du nu är

Jag är inget fan av Caroline Af Ugglas, egentligen är jag nog faktiskt helt raka motsatsen till det. Ändå kan jga inte låta bli att lägga ut texten till hennes låt "Vill inte spela glad". Bara för att den speglar allt. Allt jag tänker, allt jag känner, ibland, i dedär svackorna, när allt känns lite tomt.


" Poesi har ingen plats I ett hjärta som har krympt
Och jag är ung och jag är stark
Men jag känner mig gammal och trött
Och min eld har fått näring
Men det finns ingen glöd, nej
Bara en längtan till dig , vem du nu är
Till dig , vem du nu är

Det känns som mitt liv här på jorden är ett skämt
Jag slösar bort min tid som en inkubation
Ett slags ruvande
Och när jag äntligen försöker, då spricker allt

Och du har ingen aning om
Ingen aning om hur det känns
Det där att jämt vara själv, ja, I sitt hem
Med en tyst telefon som glor som ett hån
Och där I min säng smeker tomhetens hand
Den smeker mitt hår
Den smeker mitt hår "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0